medytacja

Czym jest medytacja?

Medytacja nie polega na stawaniu się inną osobą, nową osobą, a nawet lepszą osobą. Chodzi o trening świadomości i uzyskanie zdrowego poczucia perspektywy. Nie próbujesz wyłączyć myśli i uczuć. Uczysz się ich obserwować bez osądu. W końcu możesz zacząć je lepiej rozumieć.

Medytacja to umiejętność

Nauka medytacji jest jak nauka innych umiejętności. Pomyśl o tym, jak ćwiczyć mięśnie, których nigdy wcześniej nie ćwiczyłeś. Aby uzyskać komfort, potrzeba konsekwentnej praktyki. I zazwyczaj jest łatwiej, jeśli masz nauczyciela. Mamy cię tam zakrytego.

Czym jest uważność?

Uważność to zdolność do bycia obecnym, do odpoczynku w tu i teraz, w pełni zaangażowana w to, co robimy w danej chwili. uczona jest poprzez szkolenia biznesowe.

To praktyka medytacji, nie doskonała medytacja

Nie ma czegoś takiego jak doskonała medytacja. Czasami skupiasz się lub zapomnisz śledzić oddech. W porządku. To część doświadczenia. Najważniejsze jest konsekwentne medytowanie. To jedna z tych rzeczy, w których podróż jest ważniejsza niż miejsce docelowe.

Umysł może być dziwnym miejscem

Potrzeba czasu, aby czuć się komfortowo z myślą. Po drodze mogą wystąpić niepowodzenia, ale to część medytacji. Ćwicz dalej. Świetnie sobie radzisz, po prostu pojawiając się.

Korzyści wynikające z codziennej medytacji

Codzienna medytacja – praktyka pozostawania obecnym i przez ograniczony okres czasu – może mieć wiele korzyści dla naszego zdrowia psychicznego i fizycznego. Jednak wielu z nas nie medytuje codziennie, ponieważ jesteśmy zbyt zajęci lub po prostu nie mamy na to ochoty. Brzmi znajomo?

Jednak polega na tym, że doświadczamy jeszcze większych korzyści, gdy powtarzamy tę praktykę często i konsekwentnie. Odnalezienie każdego dnia medytacji – nawet krótkiej codziennej medytacji – jest lepsze niż brak jakiejkolwiek medytacji. Oto informacje i praktyczne wskazówki, które pomogą Ci uczynić medytację częścią regularnej rutyny.

Jakie są pozytywne efekty obserwowane podczas codziennej medytacji?

Nauka udowodniła, że benefity są zbyt dobre, aby je zignorować. I chociaż nie musimy codziennie medytować, aby doświadczyć jego pozytywnego wpływu na zdrowie i szczęście, badania wykazały, że możemy odblokować jeszcze więcej korzyści, kiedy medytujemy przez kolejne dni. W rzeczywistości ukończenie zaledwie 15-minutowej sesji medytacji za pomocą aplikacji spowodowało 22% brak skupienia. A cztery tygodnie używania codziennie spowodowały 14% wzrost ostrości.

Kiedy medytujemy, możemy wzmocnić nasze skupienie i podejmowanie decyzji oraz zmniejszyć nasze poczucie strachu i stresu. Rezultat: poprzez zasadnicze przesunięcie sposobu, w jaki odnosimy się do naszych myśli i uczuć, możemy zmniejszyć intensywność emocji, które mają tendencję do chwytania nas i ostatecznie doświadczyć większego poczucia spokoju, jasności i skupienia w naszym życiu.

Szczególne korzyści codziennej uogólnionej medytacji są dobrze udokumentowane i rozpowszechnione, począwszy od zmniejszenia lęku i obniżenia ciśnienia krwi, a skończywszy na zwiększonej odporności i lepszym śnie. W badaniu, w którym nie wykorzystano aplikacji Headspace, naukowcy z John Hopkins University odkryli ogólne programy medytacji uważności pomogły złagodzić psychologiczne objawy depresji, lęku i bólu związanego ze stresem. Według kolejnego badania wykorzystującego uogólnioną formę medytacji, ludzie, którzy medytują, mają niższy poziom kortyzolu, hormonu związanego ze stresem fizycznym i emocjonalnym. Wykazano również, że uogólniona medytacja poepszyła badanie snu a dla osób z przewlekłym bólem zwiększa tolerancję.

Co więcej, ludzie, którzy medytują, zgłaszali również poprawę w swoich związkach, prawdopodobnie dlatego, że medytacja stymuluje tę część mózgu, która wiąże się z empatią.

Krótko mówiąc, istnieje wiele naukowo wspieranych sposobów medytacji, które mogą pomóc twojemu umysłowi i ciału.